onsdag, mars 22, 2006

Tappa inte kundens förtroende

Farligt att inte visa vem som är avsändare. Fick under veckan två mailutskick och kände mig påhoppad då det inte från början var tydligt vem som var avsändare. I båda fallen mailade jag tillbaka och frågade varifrån de fått mailadressen. Har inte fått svar än.

I det första fallet misstänker jag att adressen använts av tredje part. Du som har fina register, lockas inte att ”låna ut” eller sälja adresserna till någon annan. Feta sedelklämmor kan locka men, att urholka förtroendet för ett inarbetat varumärke går på en sekund. Själv är jag tveksam till övrig verksamhet hos aktören, om mina uppgifter används på det här sättet. Säkert har jag godkänt att uppgifterna kan användas av någon annan, men ändå känns det som om min integritet antastas.

Mail nummer två var ett utskick från en av våra kända kockar, men avsändarens mailadress och ämnesraden sa för lite för att jag spontant skulle reagera och tycka det var kul. Dessutom hade de inte dubblettjusterat och jag fick två likadana mail. Inte bra, inte bra!

Motto: respektera din mottagare och bygg starkt förtroende för ditt varumärke!

Inga kommentarer: