måndag, mars 27, 2006

PR-byråer använder bloggar

I veckan har jag blivit kontaktad av två av varandra oberoende PR-byråer för att testa saker som hänger ihop med min privata blogg om mat. En ny mattidning damp ner i lådan och snart kommer några prover på en ny öl som ska lanseras på marknaden. Smart för visst om produkterna är bra skriver jag kanske om det. Inga krav dock från avsändarna, bara en förfrågan om jag tycker det är intressant att prova. Spännande utveckling för en bloggare att få vara med och påverka.

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Fredrik, jag tyckte det var kul för jag är ju bara en vanlig matbloggare - du är ju mera etablerad i bloggvärlden.

Linda Siewert sa...

Vad roligt/obehagligt att man kan bli så indragen i något bara på grund av en blogg! Det är dessutom smart av företagen.

http://www.farfarsfar.se