Det kom en pressrelease med mailen och där fanns en hel del matnyttigt från Telias presstjänst om deras senaste trendspaning kring matbloggar. Mest spännande i mailet var en siffra om att 19% av de som följer matbloggar regelbundet är över 60 år. Motsvarande siffra bland yngre (under 26 år) är 7 procent. Telias undersökning har genomförts bland 10 000 personer. Vill du veta mer kan du maila till webbsupport snabela stofair punkt se
På stan finns det oxå rapporter om bloggares påverkan. PR bolaget Mahir har kartlagt 1700 bloggläsares vanor och det visar sig att 60 procent av dem genomfört ett köp efter att ha läst om en produkt på en blogg. (källa marknadsföreningens mailade info om utbildning)
Inte undra på att bloggare blir kontaktade av PR byråer att testa nya produkter och som i det här fallet, pressreleaser.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar